יום שני, 9 ביולי 2012

משבר הציפורניים


הפוסט הפעם יעסוק בציפורניים, עקב תקלה כואבת מאוד שהייתה לי אתמול.
אני אוהבת ציפרוניים ארוכות בידיים זה יפה ומאוד נשי. זה איזשהו סמל לטיפוח ואפילו לביטוי אישי (יצא לי חרוז :). הרבה נשים מקשטות את הציפורניים, מדביקות עליהן, מציירות עליהן, צובעות אותן בכמה גוונים. אבל לפני כל זה חשוב ביותר לשמור עליהם חזקות ובריאות.
התקלה שקרתה לי אתמול (חבל שלא צילמתי את אורך הציפורניים שלי, רק להמחיש עד כמה הן היו ארוכות) הייתה כואבת במיוחד, כשהציפורן נשברה ישר מהבסיס, ראיתי כוכבים באמצע היום מרוב שכאב לי, אז החלטתי שאין מנוס וכולן צריכות להיגזר ומתחילים מחדש... פתאום להיות עם ציפורניים קצרות מרגיש כל כך שונה. התחלתי להרגיש באצבעות, שעד אתמול לא ממש הצלחתי בגלל הציפורניים הארוכות.
אז בגלל מה כל הסבל שעברתי אתמול, החלטתי לפרסם פוסט על איך לשמור על הציפורניים יפות, מטופחות ובריאות-

קודם כל, חשוב להתחיל מבפנים- בתזונה- להקפיד לאכול את כל אבות המזון. בלי דיאטות כאסח שלא בריאות לגוף בכלל, שלא נדבר על הציפורניים שדיאטות מסוג כזה יכולות לגרום לפיצולן ולהאט את קצת צמיחתן.
אני אתחיל מהרגל, שאני מרשה לעצמי לקרוא לו- הרגל מגונה, של כסיסת ציפורניים. אז לא משנה כמה עצבניות אתן ואיזה יום מלחיץ עובר עליכן. לא רק שזה לא נראה יפה ואסתטי, הרוק מייבש את הציפורן (וייבוש של ציפורן גורם לשבירה).
אם קשה לכן להגמל מההרגל, יש היום מגוון מוצרים של חברות שונות שיש להם לק עם טעם מר, ככה מהר הציפורן תצא לכן מהפה.

אחרי שכיסינו את זה נעבור ללק בסיס-
חשוב מאוד לא לוותר עליו, לא משנה של איזו חברה, לק בסיס הוא המקשר בין ציפוי הציפורן ללק הציבעוני. בכך הוא תורם גם לעמידות של הלק ומונע את חדירת גוון הלק הצבעוני לציפורן ומונע מהציפורן לקבל גוון צהוב.
השתדלו להוסיף לשגרת הטיפוח תכשירים לטיפוח הציפורניים- סרומים וקרמים יעודיים לציפורניים. אלו מוצרים שמכילים ויטמינים ומועשרים בשמנים שאחראים לשמר,לשקם ולהגן על הציפורן. בדרך כלל מורחים את התכשירים האלו לפני השינה על העור שמסביב הציפורן על מנת להחזיר לעור את הלחות והשומן.

להסרת הלק רצוי להחליף את מסירי הלק עם אטצון למסיר לק ללא אציטון, ואם זה בלתי אפשרי מבחינתכן נסו לצמצם את השימוש בו עד כמה שניתן. האטיצון הרי ממיס את הלק כדי להוריד אותו, חודר לציפורן ומייבש אותה, היובש עלול לגרום לשבירת הציפורן.
נסו להשתמש במשייפי ציפורניים עדינים. ההבדל בין משייפי הציפורניים הוא מידת החספוס.
משייף גס- פוגע בברק של הציפורן. (אפשר להשתמש בו למי שיש ציפורניים מלאכותיות).
עדיף לשייף את הציפורניים לאחר האמבטיה, כשהעור עוד רך, כדי לא לפצוע את העור.
חשוב להקפיד לשייף באותו הכיוון כדי לא לגרום לפיצול של הציפורן. אחרי השיוף כדאי למרוח על הציפורן ועל העור מסביב קרם, אחרי שהקרם נספג אפשר להמשיך ללק בסיס.
טיפ אחרון לשמירה על ציפורניים מטופחות וחזקות הוא- שימוש בכפפות. בשטיפת כלים, צביעת שיער, ניקיון הבית. החומרים הכימיים שנמצאים בכל חומרי הניקוי פוגעים בציפורן ובצמיחתה.

מצורפת תמונה עדכנית של מצב הציפורניים שלי עכשיו-

את הלקים קיבלתי מחברה (דיילת), Christy, זוהי לא חברה שנמכרת הארץ.
 העמידות של הלקים האלה לא הכי טובה. יש חברות הרבה יותר טובות, אז לא כזה פספוס שאין את החברה הזו בארץ.



דיופים שמצאתי אצלי של חברות שאפשר להשיג בארץ, רבלון ושיק-

רבלון- love that red-670.   שיק-297



מקווה שנהניתן וקיבלתן קצת מידע מהפוסט איך לשמור על ציפורניים מטופחות, חזקות ובריאות.
שלכן,
אתי  :)

8 תגובות:

  1. אני חושבת שבסופו של דבר, צריך לזכור שיש כאלו שהציפורניים שלהם יהיו חזקות בכל מקרה, וכאלה שיהיו חלשות בכל מקרה.. ולא משנה כמה תתאמצי ותשקיעי כי יש בזה מרכיבים ביולוגיים וגנטיים שמבדילים בינינו.

    כמו שאנשים שואלים אותי למה השיער שלי דליל, ואני שואלת בחזרה, למה גוון העור שלכם כזה?

    השיער שלי דליל. נקודה. הוא לא נושר כמעט בכלל, בגדול הוא גם יחסית בריא, ועם כל הההשקעה שלי בו שום דבר לא גורם לו להגדיל את הכמות שיער בפועל שיש על הראש..

    אני לא חושבת שמסיר ללא אצטון בהכרח עדיף על אצטון. אצטון מסיר בשניה, בעוד שמסירים אחרים אני משרה את הצמר גפן בהם הרבה מאוד זמן, כך שהם חודרים עמוק יותר לתוך הציפורן.

    אני מעריכה את היכולת שלך לעבוד בבית עם כפפות, אצלי זה מעבר ליכולות שלי.. :)

    בכל מקרה כרגע הציפורניים שלי לא במצב טוב. לא עשיתי שינוי בתזונה, אני כן נמצאת תחת לחץ (יתכן ומשפיע?), ובסה"כ אני מקפידה על בסיס איכותי (שהוא גם מחזק) וגם על טופ איכותי. אבל בסופו של יום, עם אצטון ועם מסיר ללא אצטון הציפורניים לא במצב טוב..

    אני מסכימה איתך שכדאי להשקיע ולטפל, אני רק מציינת שזה לאו דווקא יגרום לניסים ונפלאות..

    השבמחק
    תשובות
    1. לא אמרתי ולא ייחסתי לכל מה שכתבתי פה ניסים ונפלאות. ואת צודקת יש כאלה שבאמת לא משנה מה יעשו, הציפורניים שלהן לא יהיו חזקות.
      רשמתי פה קצת טיפים על איך לשדרג או לשמור על ציפורניים שהן חזקות או בדרך כלל חזקות, ולא איך להפוך ציפורניים חלשות לחזקות, אני לא מתיימרת לזה.
      המסיר לק ללא אצטון- באמת לוקח קצת יותר זמן להוריד את הלק מאשר אציטון רגיל (במיוחד לקים כהים) אבל לפי דעתי זה שווה את זה, וזו עוד דרך בשבילי לשמור על הציפורניים קצת יותר חזקות.
      רשמתי בפוסט דברים שאני חושבת שיכול להיות ויעזרו לחלק מהקוראים/קוראות, אפשר לקחת חלק, הכל או לא כלום :)

      מחק
    2. רק אמרתי את דעתי :)
      מסכימה איתך שיש כאן הרבה מה לקחת. ובסופו של דבר, כל אחת לוקחת את מה שמדבר אליה.
      ניסיתי תקופה ארוכה להשתמש במסירי לק בלי אצטון, דבקתי בזה בעקשנות, וגיליתי שאני סתם עקשנית ומעצבנת, לוקח לי מאתיים שנה להוריד את הלק, לק שהוא גם לא חלק (סטייל גליטרי) זה סיוט נוראי ואני מעדיפה מגע קצת עם האצטון מאשר להשרות את האצבעות בחומר לא בריא שפשוט אין בו אצטון.

      פעם היו לי ציפורני בטון, אבל זה כבר הרבה זמן כבר לא ככה :) תשמעי, מזדקנים ;)

      מחק
    3. מיטלי, אני מאוד שמחה לראות את התגובות שלך פה ומאוד חשוב לי לשמוע כל דעה :)

      בסופו של דבר כל אחת עושה מה שנוח ועובד לה, וטוב שזה ככה

      אה, וכן.. הגיל עושה את שלו ;)

      מחק
    4. זה ממש מצחיק, אני לא מרגישה "בגילי" ופתאום כשאני מסתכלת על דברים אחורה אני אומרת, ואו זה היה לפני עשור וזה כזה הלם חחח
      אני ממש מתחילה להרגיש שינויים בגוף, ואני בסה"כ בת 30, די הזוי..

      מחק
    5. כן.. אני קצת פחות ממך, אבל לפעמים יש דברים שגם נראים לי ככה :)

      מחק
  2. איזה לקים חמודים והצבעים מעלפים

    השבמחק

:)